Wszystkie dzieci przybywające z zagranicy, będące w wieku 7-18 lat, w tym także te, które ubiegają się lub podlegają ochronie międzynarodowej, korzystają z nauki w szkołach publicznych na takich samych zasadach, jak dzieci polskie.
Aby umożliwić szybkie i efektywne włączenie uczniów przybywających z zagranicy
do polskiego systemu oświaty od 1 września 2017 r. umożliwiono tworzenie w szkołach oddziałów przygotowawczych. Do takiego oddziału może zostać zakwalifikowany uczeń, jeśli nie zna lub słabo zna język polski, ma trudności adaptacyjne związane z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego spowodowane na przykład wcześniejszym kształceniem za granicą lub trudności spowodowane przez sytuacje kryzysowe lub traumatyczne, wynikające z konfliktów zbrojnych, klęsk żywiołowych lub innych kryzysów humanitarnych.
do polskiego systemu oświaty od 1 września 2017 r. umożliwiono tworzenie w szkołach oddziałów przygotowawczych. Do takiego oddziału może zostać zakwalifikowany uczeń, jeśli nie zna lub słabo zna język polski, ma trudności adaptacyjne związane z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego spowodowane na przykład wcześniejszym kształceniem za granicą lub trudności spowodowane przez sytuacje kryzysowe lub traumatyczne, wynikające z konfliktów zbrojnych, klęsk żywiołowych lub innych kryzysów humanitarnych.
Istotne jest więc, aby stworzyć odpowiednie warunki do nauki szkolnej.
Wydział Informacyjno-Bibliograficzny, Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka proponuje na ten temat wybór najciekawszych artykułów z czasopism pedagogicznych.
Nauczycielu, wychowawco, rodzicu – skorzystaj z oferty. Zapraszamy