II Słupski Patrol Szkół Mundurowych
Stowarzyszenie Oświatowo- Wychowawcze "Mechanik"
zaprasza na zawody
organizowane pod patronatem
Szkoły Policji w Słupsku
Komendy Miejskiej Policji w Słupsku
przy wsparciu i pomocy
Zespołu Szkół Mechanicznych i Logistycznych im. inż. Tadeusza Tańskiego w Słupsku
Ośrodka Sportu i Rekreacji im. T. Gwiżdża w Słupsku
Szkoły Przetrwania Rats Słupsk
Jar-Mix Militaria
Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Słupsku
Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Marii Dąbrowskiej w Słupsku
Nowego Teatru im. Witkacego w Słupsku
Słupsk 2014
A. Cele
1. Promowanie wśród młodzieży postaw ukierunkowanych na dyscyplinę, samodzielność i kreatywność w realizowaniu zadań przygotowujących do przyszłej pracy min. w policji, wojsku, straży granicznej.
2. Zapewnienie jak najwyższego poziomu intelektualnego i sprawnościowego, przygotowującego młodzież do przyszłej pracy w policji.
3. Rywalizacja zespołów w zakresie umiejętności sportowo – obronnych.
B. Założenia organizacyjne
1. Zawody maja charakter regionalny, obejmujący powiat Słupski.
2. Zawody odbędą się w dniu 18. 11. 2014r. godz. 15.30 na terenie Ośrodka Sportu
i Rekreacji ul. Niedziałkowskiego 2.
a.Za zajęcie trzech pierwszych miejsc w klasyfikacji zespołowej zespoły otrzymują puchary, medale i dyplomy. Miejsca od IV- dyplomy.
3. Kartę zgłoszeniowa należy przesłać na adres:
e-mail: sowmechanik@gamil.com lub telefon / fax: 59 842 48 31 lub osobiście w sekretariacie do dnia 12.11.2014r.
C. Założenia Regulaminowe
I. Warunki uczestnictwa
1. W zawodach uczestniczą 3-osobowe zespoły tylko ze szkół ponadgimnazjalnych, (dziewczęta i chłopcy mogą uczestniczyć razem w jednej drużynie).
2. Szkoła może wystawić do 3 reprezentacji.
3. Każdy zespół winien posiadać podręczną apteczkę pierwszej pomocy.
4. Uczestnicy zawodów powinni być ubezpieczeni indywidualnie lub zespołowo od następstw nieszczęśliwych wypadków.
5. Od uczestników wymaga się posiadania:
a. legitymacji szkolnych,
b. zaświadczeń (orzeczeń) lekarskich stwierdzających brak przeciwwskazań do znacznego wysiłku fizycznego. W przypadku braku takowego odpowiedzialność za stan zdrowia uczniów ponosi szkoła zgłaszająca,
c. ubiorów dostosowanych do warunków zawodów( stój sportowy na sale gimnastyczna ze zmiennym obuwiem sportowym),
d. latarkę z kompletem zapasowych baterii.
II. Punktacja
1. Pierwsze miejsce zajmuje zespół, który uzyska największą liczbę punktów za rozegrane konkurencje.
2. Zasada generalna prowadzenia punktacji finału zawodów stanowi, że zespół – zwycięzca konkurencji otrzymuje liczbę punktów odpowiadających liczbie zespołów uczestniczących w zawodach, np. jeśli w zawodach uczestniczy 16 zespołów, to zwycięzca konkurencji otrzyma 16 pkt., zdobywca drugiego miejsca 15 pkt., trzeciego – 14 pkt. itd. (zespół zdyskwalifikowany w danej konkurencji – 0 pkt.).
3. W przypadku, gdy zespoły uzyskają taką samą liczbę punktów w danej konkurencji, zajmą one wówczas miejsca ex aequo i przyznane im zostaną takie same ilości punktów według zasady, że nastąpi zsumowanie punktów za zajęte miejsca i podzielenie ich przez ilość zespołów zajmujących to samo miejsce. Jeśli więc np. trzy zespoły uzyskały najlepszy wynik w danej konkurencji, to zajmą one miejsce 1 w danej konkurencji otrzymają po 15 pkt., przy 16 startujących zespołach (16 pkt za pierwsze miejsce + 15 pkt. za drugie miejsce + 14 pkt. za trzecie miejsce = 45 pkt., po podzieleniu przez 3 / liczba zespołów, które zdobyły tą samą liczbę punktów/ daje 15 pkt.). Następny zespół zajmie wtedy 4 miejsce i otrzyma 13 pkt.
4. Sposób punktacji w ramach konkurencji przedstawiony jest przy ich omówieniach.
5. W przypadku uzyskania przez zespoły takiej samej liczby punktów w klasyfikacji generalnej finału, o kolejności miejsc decyduje liczba punktów zdobytych przez zespoły w konkurencji bieg na orientację.
III. Konkurencje
1. „Test sprawnościowy”
Sposób przeprowadzenia: na komendę „Gotów” pierwszy zawodnik drużyny przyjmuje na materacu przed drabinkami pozycję leżącą tyłem (stopy zaczepione o dolny szczebel), wyprostowanymi ramionami trzyma piłkę lekarską (2 kg) leżącą za głową. Na sygnał zawodnik wykonuje:
Ø 5 skłonów w przód z dotknięciem piłką dolnego szczebla drabinki i 5 powrotów do pozycji wyjściowej,
Ø bieg zygzakiem trzy razy z obiegnięciem w końcowej fazie chorągiewki A. W przypadku przewrócenia chorągiewki zawodnik stawia ją na swoim miejscu i powtarza bieg od wcześniejszej chorągiewki,
Ø skok tygrysi przez piłkę lekarską ułożoną na materacu (miejsce odbicia przed materacem,
Ø przeskok przez skrzynię sposobem dowolnym,
Ø naprzemianstronne przeskoki obunóż wzdłuż ławeczki z piłką lekarską (minimum trzy przeskoki), położenie piłki przy chorągiewce,
Ø przeniesienie piłek lekarskich na odcinku 10m ( zamiana miejsc piłek),
Ø obiegnięcie chorągiewki, powrót najkrótszą drogą na linię startu i dotknięcie kolejnego zawodnika drużyny, będącego w gotowości do rozpoczęcia ćwiczenia „a”, który bez dodatkowych komend je rozpoczyna.
Uwaga
– Drużyna kończy bieg w momencie powrotu na linię startu ostatniego zawodnika.
– Test prowadzi się w linii prostej lub na obwodzie sali (placu).
– Odległość od linii startu do chorągiewki ok. 50 m.
– W trakcie pokonywania testu zawodnicy na uwagę sędziego powtarzają dany element, aż do poprawnego wykonania.
2. „Patrol w mieście”
Ø Zespoły otrzymają 1 kartę startową i 1 standardową mapę Słupska na której zaznaczone będą punkty do odnalezienia w terenie.
Ø Odnalezienie punktów należy potwierdzić na otrzymanej karcie startowej. Punkty oznaczone będą lampionami w kolorze biało-czerwonym z kolorowym pisakiem.
Ø Uczestnicy startują i kończą bieg całym zespołem (liczy się czas przybycia ostatniego zawodnika zespołu).
Ø Czas trwania biegu – 2,5 godz.
Ø Punktacja podczas imprezy:
§ brak punktu (PK)- 90pkt.
§ złe oznakowanie (PK)- 60pkt.
§ zła kolejność potwierdzania (PK)- 30pkt.
§ pozostawienie na karcie startowej wolnego pola zamiast kolejnego potwierdzenia punktu kontrolnego – 30pkt.
§ brak opisu lub zły opis punktu kontrolnego (w tym brak wpisanej godziny potwierdzenia PK)- 10pkt.
§ za każdą minutę przekroczonego czasu – 1pkt.
Ø Łączny czas biegu nie może przekroczyć 3 godz., po tym czasie nastąpi dyskwalifikacja zespołu.
Ø W przypadku zdobycia jednakowej liczby punktów o kolejności decyduje czas drużyny.
Organizator zastrzega sobie prawo do skrócenia biegu ze wzglądu na warunki atmosferyczne.
D. Postanowienia Końcowe
1. Organizatorzy zawodów nie ponoszą odpowiedzialności materialnej z tytułu wypadków, urazów i szkód w mieniu powstałych podczas trwania imprezy.
2. Za dyscyplinę zespołu oraz szkody wyrządzone przez członka zespołu odpowiada jego opiekun.
3. Uczestników i opiekunów obowiązują przepisy niniejszego regulaminu oraz postanowienia organizatora, a także sędziów poszczególnych konkurencji. W przypadku naruszenia powyższych postanowień, organizator ma prawo zdyskwalifikować zespół.
4. Wszelkie protesty zostaną rozpatrzone podczas trwania zawodów. Należy je składać
w formie pisemnej do biura organizacyjnego zawodów do 30 min od zakończenia konkurencji lub zaistnienia problemu.
5. Organizatorzy kolejnych etapów zawodów zobowiązani są do zapewnienia uczestnikom bezpieczeństwa, a w szczególności opieki medycznej podczas trwania imprezy, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
6. Ostateczna interpretacja postanowień niniejszego regulaminu należy do organizatora.
7. Załącznikami do założeń organizacyjnych i regulaminowych są:
a) Karta zgłoszenia, zał. nr 1
Informacji udziela: Piotr Grzebieniak tel.: 507 795 031