„Wybrane problemy psychologiczne współczesnej szkoły”. Red. nauk. Agnieszka Burnos, Kamilla Bargiel-Matusiewicz, Grażyna Katra, Ewa Pisula
Różnorodność tematów podjętych w tej książce pozwoli Czytelnikowi znaleźć interesujące informacje i pobudzi do wielu refleksji. Adresatami opracowania mogą być : nauczyciele, psycholodzy szkolni, pedagodzy, jak i studenci przygotowujący się do wykonywania tych zawodów, a także inne osoby zainteresowane edukacją szkolną.
Publikacja podzielona jest na cztery części:
Część I. Wspieranie ucznia w procesie przyswajania wiedzy, analiza czynników sprzyjających i niekorzystnych
Część II. Wspieranie ucznia w rozwoju emocjonalnym i społecznym
Część III. Sylwetka nauczyciela
Część IV. Analiza zjawiska przemocy oraz propozycje przeciwdziałania
Monografia jest zbiorem tekstów odnoszących się do wybranych zagadnień związanych z funkcjonowaniem współczesnej szkoły. Problematyka dotyczy tylko niektórych trudności, z jakimi mierzą się nauczyciele i uczniowie