„W dziką stronę. Rozmowy o edukacji w przyrodzie”. Praca zbiorowa pod red. Agnieszki Gaszyńskiej, Gosi Świderek
Książka przeznaczona jest głównie dla nauczycieli, którzy łączą terenową fascynację z wiedzą przyrodniczą. Jej zadaniem jest umocnienie ich w podążaniu tą słuszną drogą, ponieważ zarażone przyrodniczym bakcylem dzieciaki szybko przyswajają sobie podręcznikową, biologiczną wiedzę.
Autorzy zachęcają do wyjścia w teren w takich rozdziałach:
1. Dzień Pustej Klasy
2. Po co nam przyroda?
3. Łąki nie trzeba wietrzyć
4. Przyrodę trzeba mieć przede wszystkim ułożoną w sobie
5. Aktywny wypoczynek jest lepszy od najwygodniejszej kanapy
6. W miastach szukajmy przyrody w miniaturze
7. Dzika strona miasta
8. Może kupisz dziką różę, bo już dojrzała?
9. Kto zobaczy w lesie dzika…?
10. Las to antidotum na wiele frustracji
11. Turlajmy się z górek i wbiegajmy na nie!
12. Plenerowo-warsztatowo
13. Ta podróż nigdy się nie kończy…
14. O projekcie „W dziką stronę”