„Obszary (nie)pewności w pracy współczesnego nauczyciela”. Red. nauk. Joanna Ludwika Pękala, Katarzyna Białożyt-Wielonek

W książce podjęto próbę ukazania zmienności i niejednoznaczności pojęcia pewności zawodowej nauczyciela, począwszy od budującego doświadczenia wynikającego z osobistego sprawstwa, które daje poczucie pewności w działaniu zawodowym – self-efficacy, aż do stanu ambiwalencji spowodowanej dwoistością własnych doświadczeń w pracy pedagogicznej, przeżywania wielu sprzeczności.

Spis treści publikacji:

  1. Obszary (nie)pewności nauczyciela – wytyczenie pola problemowego
  • Stan niepewności w przededniu podjęcia pracy. Czy osobowość wpływa na poziom poczucia własnej skuteczności kandydatów na nauczycieli wczesne edukacji?
  • Poczucie skuteczności zawodowej nauczyciela w opiniach studentów
  • Buforowanie prowizorycznych „Ja” – (nie)instytucjonalne zmiany w przebiegu karier zawodowych nauczycieli
  • Czas w pracy nauczyciela. O problematyczności zarządzania nim
  • Obszary niepewności w pracy nauczyciela z perspektywy emerytowanych nauczycielek
  • Refleksyjność nauczyciela wobec wyzwań epoki niepewności
  1. Obszary (nie)pewności nauczyciela – działania i inspiracje
  • Nauczyciel wobec cyfrowej transformacji rzeczywistości
  • Poczucie własnej skuteczności nauczyciela w kontekście problemu przemocy rówieśniczej wśród uczniów
  • Podręcznik w edukacji wczesnoszkolnej – wsparcie czy ograniczenie
  • Drogowskaz na dydaktycznych ścieżkach czy ścisły kodeks? Zmiany w zapisach dotyczących kształcenia językowego w podstawach programowych edukacji wczesnoszkolnej jako źródło niepewności w pracy nauczyciela
  • Nauczyciel języka obcego a kształcenie zdalne dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
  • Inspirujący niepokój i radosna niepewność: pedagogika teatru w przestrzeni szkoły
  • Moi uczniowie nudzą się w szkole. Co wiedzą i sądzą o tym nauczyciele

Wyszukaj na stronie

Anuluj wyszukiwanie