Oakley Barbara, Rogowsky Beth, Sejnowski J.Terrence „Naucz się nauczania. Praktyczne wykorzystanie osiągnięć neurobiologii”
Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli szkół podstawowych, ponadpodstawowych, a także osób zajmujących się edukacją na wszystkich szczeblach, włączając profesorów uniwersyteckich, nauczycieli i opiekunów.
Celem książki jest wyjaśnienie czytelnikom jak uczyć efektywnie, wykorzystując osiągnięcia neurobiologii.
Publikacja podzielona jest na dziesięć części:
- Tworzenie pamięci. Jak uczniowie sami się nabierają, myśląc, że się uczą
- Nauczanie z wzięciem pod uwagę potrzeb wszystkich. O tym jak ważna jest pojemność pamięci operacyjnej
- Aktywne przyswajanie wiedzy. Szlak pamięci deklaratywnej
- Sposoby na prokrastynację
- Jak wyewaluował ludzki mózg i jaki ma to wpływ na nauczanie
- Aktywne przyswajanie wiedzy. Szlak pamięci proceduralnej
- Budowanie wspólnoty przez nawyki
- Łączenie ze sobą uczniów. Moc współpracy w nauce
- Nauczanie online z osobowością i stylem
- Wytyczanie drogi do mety. O mocy konspektów