Okładka książki„Edukacja wczoraj, dziś, jutro”. Red. nauk. Marzenna Magda-Adamowicz, Ewa Pasterniak-Kobyłecka, Anita Famuła-Jurczak

Monografia jest świadectwem nakreślonego pewnego rodzaju horyzontu poznawczego. Autorzy poszczególnych rozdziałów z dużą erudycją potwierdzają prawdę, że nauczać i wychowywać młode pokolenie można w różny sposób i dla różnorakich celów. Rozumienie problemu pracy nauczyciela przychodzi wraz z jej wykonywaniem. W książce problem jest ujęty w dwóch perspektywach – wspomnieniowej i pedagogicznej. W części wspomnieniowej przygotowane zostały biogramy i wspomnienia profesorów, doktorów i wykładowców z Uniwersytetu Zielonogórskiego, którzy zmarli w ostatnim piętnastoleciu. W części pedagogicznej podjęte są niektóre obszary aktywności pedagogicznej nauczyciela, które wynikają z wyzwań czasu i miejsca – jak jego rola, znaczenie, wartości, zagrożenia, edukacja: przedszkolna, domowa, międzykulturowa, medialna, praca z niepełnosprawnymi, zagrożonymi.

 

Wyszukaj na stronie

Anuluj wyszukiwanie