Ogonowska Agnieszka „Cyberpsychologia. Media – użytkownicy – zastosowania”
Celem publikacji jest m.in. ukazanie potencjału nowej transdyscypliny – cyberpsychologii, która wykracza poza tradycyjne dyscypliny naukowe oraz rozwija się równolegle do cyberkultury.
Awatary, boty i roboty stają się aktywną stroną w komunikacji i relacji z człowiekiem. Ta nowa rzeczywistość w sposób dynamiczny wpływa na ludzkie postawy, emocje i zachowania wobec technologii, także tej, która przyjmuje, nie tylko na poziomie designu, cechy ludzkie.
Książka podzielona jest na dziewięć rozdziałów:
Rozdział 1 – Cyberpsychologia. Nowe horyzonty badania mediów i ich użytkowników
Rozdział 2 – Psychoterapia indywidualna online. Aspekty medialne i (cyber)psychologiczne
Rozdział 3 – Chatboty jako wyzwanie etyczne dla współczesnej psychoterapii. Perspektywa badaczy i praktyków
Rozdział 4 – Profilaktyka uniwersalna patologicznych form używania Internetu przez dzieci i młodzież. Nowa profilaktyka wobec nowych mediów
Rozdział 5 – Edukacja medialna w kontekście (cyber)psychologii. Nowe narzędzia i strategie
Rozdział 6 –Od personalizmu do posthumanizmu. Seniorzy wobec nowych technologii
Rozdział 7 – Miłość, seks i pożądanie 3.0. RealDoll, sexrobotyi femboty
Rozdział 8 – Nowy model kooperacji i zarządzania produktem kreatywnym. Gry problemowe w terapii, edukacji i leczeniu. Perspektywa projektantów (game designers) i użytkowników (game users)
Rozdział 9 – Kultura strachu w mediach i popkulturze cyfrowej